Ga je eigen weg

Mijn naam is Wouter Kreeft en ik ben geboren op 8 februari 1981. En woon in het pittoreske Ellecom nabij Arnhem met de bossen op nog geen 100 meter van mijn huis.
In maart 2010 kreeg ik van de neuroloog de diagnose MS. Op de website van Rijnstate wordt MS omschreven als ”Multiple sclerose (MS) is een chronische hersenziekte. Bij MS ontstaan er ontstekingen in de hersenen en het ruggenmerg, het centraal zenuwstelsel. De ontstekingen komen en gaan over een verloop van tijd. MS is een auto-immuunziekte. Dat betekent dat uw eigen afweersysteem de zenuwcellen in uw lichaam aanvalt”.
Bij het bezoek aan de neuroloog wist hij 100% zeker dat genezen onmogelijk was, IK DACHT DAAR HEEL ANDERS OVER. Op het moment van de diagnose hoorde ik een stem vanuit mijn onderbewuste die zei: EN IK GA GENEZEN.”
In plaats van een progressief aftakelproces in te gaan (MS is het begin van het einde volgens de medische stand) ging ik aan de slag met mezelf. Met steun van een heel leger aan hulpverleners ga ik niet achter- maar vooruit. De diagnose was een optelsom van een hoop onverwerkte emoties die in lichaam en geest waren vast gaan zitten. En beiden moesten worden gereset. Het is december 2019 als ik besluit next level te gaan. Ik richt mij nu samen mijn fysiotherapeut Koen van Lith ,van fysiotherapiepraktijk Miriam Donders, op een hardloopwedstrijd (5 kilometer) 22 maart in het Nederlands Openlucht Museum. In de volksmond ook wel bekend als rondje Nederland wat jaarlijks wordt georganiseerd door de Arnhemse atletiekvereniging Ciko’66.
Nu ben ik hard aan het trainen voor deze challenge: 5 keer per week naar de sportschool, 3 keer per week hardlopen, 2r keer per week zelfstandig fysiotherapieoefeningen en één maal per week fysiotherapie.
Volg ons op Facebook!

Waarom ben jij een Mov. R?
In november 2019 heb ik het besluit genomen, in overleg met mijn fysiotherapeut, om eind maart een 5 km te gaan hardlopen. Twee mensen die ik goed ken hebben dit signaal opgepikt. Dankzij hen heb ik nu een team om mij heen gevormd die mij helpen om dit kenbaar te naken aan de buitenwereld: facebookpagina (getiteld rondje van Wouter) gelanceerd, interview gehad met de webredactie van omroep Gelderland, gesproken met Sandy Krijnen en samen besloten om elkaars krachten te bundelen om een groter platform te bereiken.

Op welke manier heb jij eigen regie genomen?
Na mijn diagnose ben ik op aanraden van mijn moeder naar een ademhalingstherapeut, natuurtherapeut en een acupuncturist gegaan. Verder kon ik dankzij de diagnose gaan revalideren bij Klimmendaal: waar ik aan de slag ging met een logopediste, ergotherapeut en een fysiotherapeut. Dit was voor mij het vertrekpunt voor mijn genezing. Gaande weg heeft alles zich vanzelf gewezen en ben ik mijn ziekte vanuit verschillende perspectieven gaan benaderen: continuering fysiotherapie, E(motionl)F(reedom)T(echnique), N(eurologisch) L(ingistisch) P(rogrammeren,) chiropractie en hersengolftraining
Bij al deze therapieën was ik zelf de regisseur: ik was degene die de therapeut benaderde of werd benaderd en met hem/haar aan de slag ging.. om de therapie te gaan doen.

Mij als persoon heeft het op alle vlakken sterker gemaakt: emotioneel, psychisch en fysiek. Verder heb ik gemerkt dat ik een inspiratiebron voor anderen ben hoe ik met de diagnose MS om ga. En het geeft mij een goed gevoel dat ik anderen hoop kan geven en nieuwe inzichten in hun problematiek kan geven.

Mijn advies/boodschap is: GA JE EIGEN WEG DAN KOMEN DE DINGEN OP JE PAD!
Hoe dit werkt weet k niet, maar ik kan uit eigen ervaring praten dat als je de regie over je eigen leven neemt, de dingen die je nodig hebt op je pad komen.